mandag den 19. november 2012

God morgen

God morgen!

Så blev det mandag igen, og en ny og ubrugt uge ligger foran os. Jeg har brugt weekenden til at lave nogle julegaver - i det hemmelige juleværksted i Spøttrup - der kommer først billeder EFTER jul!!

Som I ved, så har jeg 3 børn.... Den mellemste, Mia på 9 år, elsker morgenmad, de 2 andre - Frederik på snart 18 og Julie på 8år - de er ikke hverken morgenmennesker (ligner nok deres mor) eller de store morgenmadsspisere. Derfor skal der ind i mellem noget lækker til, for at lokke.

Nogle gange, når jeg søndag aften, føler mig meget overskudsagtig og supermor, så laver jeg dej til disse boller. De skal pladres sammen med det man nu har, ind i køleskabet om aftenen og vupti næste morgen, er der dej klar til at blive puttet i ovnen. Super nemt og smart!

Opskrift på tante Rikkes nemme morgenboller;

ca 10-15 gr gær
500 ml lunkent vand
lidt salt
forskelligt mel - jeg bruger som regel rugmel og en smule hvedemel
havregryn (finhvalsede)

Det hele røres sammen med en ske, til der er en passende konsistens.
Skålen sættes i en plastpose og sættes i køleskabet i minimun 8 timer

........Næste morgen:

Tænd ovnen på 250 grader (varmluft)

Tag klatter af dej op med 2 skeer, og sæt dem på pladen. Der skal være lidt mellemrum mellem bollerne, de kan godt flyde lidt ud.

Ind i ovnen i ca 10 - 15 minutter  - HOLD øje, lige pludselig er de mørke!

Velbekomme og god morgen:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar