fredag den 23. november 2012

Julehandel og juleglæde

De sidste par år, har min kære veninde, Irene, og jeg, været så heldige, at der er efterspørgsel efter de ting, som vi hygger os med. Vi mødes ofte til en glad-kop-kaffe og nørkler.

Vores nørklerier er mange og forskellige. Irene er en sand mester til at knytte og laver de smukkeste armbånd og hanke til filtede tasker. Hun syr smukke, smukke ting i hånden - julehjerter, nisser og meget andet - ørenringe, strikker og broderer.

Mine nørklerier har I jo set, så dem vil jeg ikke komme ind på.

Vi har flere gange haft en stand på markeder rundt omkring i nærområdet, og sidste år, sendte vi min søde far afsted til Annisse, til deres julemarked! Han var en supersælger:-)

Iår har vi fravalgt julemarkedet i Annisse, ikke pga manglende lyst, men mest af praktiske årsager. Vi bor i Viborg og skulle rive en hel weekend ud af kalenderen for at være med.... Så det må blive næste år!

Vi har istedet været så heldige, at Irenes tidligere arbejdsplads, Energi Midt, vil lade os have vores ting stående til udstilling/salg i December. Og DET sagde vi ja tak til!! Idag skal vi så ud med vores ting, så de sidste aftner er blevet brugt til at sætte mærker og priser på tingene. Mine piger er meget ivrige hjælpere og synes det var sjovt at være med.

Jeg har valgt ikke at have alt for meget juleagtigt med, men mest små ting til en lille værtinde gave eller julegave. Jeg har lavet ørenringe, rangler, babyfutter i filt, filtede brocher, rangler, suttesnore, perlehøns og filtede tasker og nøgleringe. Jeg er meget spændt på salget, har bevidst holdt mig til priser under 100 kroner, så jeg håber på "impulshandel" og godt salg.


 

God weekend til alle, pas på jer selv!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar