fredag den 23. november 2012

Kyskager

En af de ting der aldrig slår fejl at sætte på kaffebordet, er KYSKAGER!
Jeg har fundet en superopskrift hos Frk Cupcake, en blog jeg med glæde følger. Jeg har ikke tidligere kunnet finde ud af at lave kyskager, men med en super vejledning fra FrkCupcake, har jeg knækket koden.

Frk Cupcakes blog kan du finde inspiration til mange andre lækre kager.

Kyskager:

2 æggehvider
100 gr sukker
1 tsk vanillesukker

Æggehviderne piskes til der kommer små toppe på. Put sukker i lidt ad gangen -jeg plejer at tage en spiseske og putte i lidt efter lidt - pisk til massen er sej og hvid. Vanillesukker kommes i med de sidste 2 skefulde sukker.

TIPS:

Kom forskellige farver og smagsaromaer i.
Da massen nemt falder sammen, har jeg fundet frem til følgende fremgangsmåde:

Inden du går igang med at piske æggehviderne, tager du ca 2 spsk sukker fra af de 100 gram og putter det i en skål.
Her putter du en smule farve og aroma, og blander det godt.

Når du har puttet det sidste sukker i massen, kommer du farve/aromablandingen i - MEN GØR DET MEGET FORSIGTIGT!

Kom massen i en sprøjtepose med den tylle du vil bruge, sæt dem på en bageplade med bagepapir.

TIP:
Kyskagerne kan inden de bages, pyntes med glimmer eller krymmel.

Bages i ca 1 time ved 120 grader IKKE VARMLUFT!

 
Her er det hindbær kyskager med lilla glimmer


Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar