tirsdag den 6. november 2012

Svenske skovnisser

Den svenske garnfabrik, Järbo Garn, kan anbefales. De har MASSER, og jeg mener virkelig MASSER, af skønne opskrifter på både strikkede og hæklede sager.

Jeg faldt for disse nisser, eller Tomter, som de hedder i Sverige.

Opskriften er gratis og ligger som en PDF fil på deres hjemmeside. Men, for at gøre det nemmere for jer, så ligger den også her. Jeg håber ikke jeg gør noget forkert ved at lægge et link til opskriften, da den jo er gratis at downloade og ligger frit tilgængelig.

Jeg har lavet en hel nisseparade og de er bare SÅ søde. De kan varieres i det uendelige. Prøv andre farver, andet garn - jeg har hæklet i acrylgarn fra BILKA, på pind 3, 3½ og 4. På den måde får jeg forskellige størrelser.

Kan ikke vente til det bliver 1. søndag i Advent - dagen hvor vi pynter til Jul. En dejlig og hyggelig tradition, som hele familien elsker og ser frem til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar